Features of coordination in primary school children

  • С. І. Марченко G.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University http://orcid.org/0000-0002-1013-9511
  • Б. А. Бережняк G.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University
Keywords: junior classes, exercise, coordination abilities

Abstract

Objective: to define the features of coordinating preparedness of pupils of primary school age. Methods and organization studies. The study used the following methods: method of theoretical analysis and synthesis of the literature, the study of documentary materials, teacher observation and timing of studies; method of control tests, pedagogical experiment, methods of mathematical statistics. In the experiment 60 students participated: 20 — 2 classes, 20 — 3 classes, 20 — 4 classes.

Conclusions. In the primary school age girls are taller than boys, the level display of static balance and dynamic balance performance growth over boys girls. The obtained data the age of coordination abilities point to the need to develop methods differentiated physical education of children of primary school age. Children are not involved in sports and have a medium and low rates of physical fitness, is to focus on improving personal performance.

 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Дешле С. А. Развитие ловкости у младших школьников / С. А. Дешле, В. В. Черняев // Физическая культура в школе. — 1982. — №8. — С. 26-29.

Круцевич, Т. Ю. Двигательная активность и здоровье детей, подростков / Круцевич, Т. Ю. //Теория и методика физического воспитания. — 2003. — № 2. — С. 8-20.

Лях В. Й. Двигательные способности школьников: Основы теории и методики развития. — М.: Терра — Спорт, 2000. — 192 с.

Мохова Л. Н. О взаимосвязи экологического воздействия и физических упражнений / Л. Н. Мохова, В. Г. Камалетдинов // Проблемы оптимизации учебно-воспитательного процесса в ИФК : науч.-метод. конф., — Челябинск : ЧГИФК, 1995. — 176 с.

Скалій Т. В. Педагогічний контроль розвитку координаційних здібностей дітей і підлітків : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фiз. вих. і спорту : 24.00.02 „Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення” / Т. В. Скалій. — Харків, 2006. — 22 с.

Худолій О.М. Моделювання процесу навчання та розвитку рухових здібностей у дітей і підлітків: Монографія / Худолій О.М., Іващенко О.В. — Харків: ОВС, 2014. — 320 c.

Citations

Comparative Overview of Coordination Abilities Development in Primary School Boys
Жицкий С. В. (2015) Teorìâ ta Metodika Fìzičnogo Vihovannâ
Crossref

Published
2014-12-06
How to Cite
Марченко, С., & Бережняк, Б. (2014). Features of coordination in primary school children. Teorìâ Ta Metodika Fìzičnogo Vihovannâ, (4), 32-37. https://doi.org/10.17309/tmfv.2014.4.1115
Section
Physical Training at School