Modeling Professionally Applied Physical Training of Female Students at the School of Pre-School Education through Rhythmic Gymnastics

Authors

  • Т. М. Кравчук G.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University
  • Н. М. Санжарова G.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University
  • Ю. В. Голенкова G.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.17309/tmfv.2015.1.1123

Keywords:

pre-school education, professionally applied training, female students, rhythmic gymnastics

Abstract

The paper offers a model of professionally applied physical training of female students of the

School of Pre-School Education through rhythmic gymnastics. The study proves that rhythmic gymnastics exercises have health-improving, developmental, educational and aesthetic potential, which makes them an effective means of professionally applied physical training of future teachers at pre-school institutions. The offers a set of rhythmic gymnastics exercises selected specifically for professionally applied physical training of female students at the School of Pre-School Education, and a model designed to implement such training during the period of studies at the higher educational institution.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Виленский М.Л., Основы профессиональной направленности физического воспитания студентов педагогических институтов / М.Л. Виленский, Р.С. Сафин. — М., 1980. — 104 с.

Голубев И. П. ППФП студентов педагогических языковых вузов : учебн. пособие / И. П. Голубев — М., 1982. — 127 с.

Ильинич В.И. О некоторых проблемных вопросах профессионально-прикладной физической подготовки (вопросы теории) / В.И. Ильинич // Теория и практика физической культуры. – 1990. – № 3. – С. 13—25.

Лапшина Г. Г. Содержание и методика подготовки студентов к использованию средств физической культуры и спорта в своей будущей профессиональной деятельности (на примере редакторской специальности) : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 ; КГИФК. — К., 1992. — 25 с.

Лубышева Л. И. Теоретико-методологические и организационные основы формирования физической культуры студентов : автореф. дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04 ; ГЦОЛИФК. — М., 1992. — 58 с.

Мудрік, В. І. Організаційно-методичні основи фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів: монографія / Мудрік В. І., Леонов О. З., Мудрік І. В., Ільченко А. І., Козак Є. П. // За ред... В. І. Мудріка. – К.: Педагогічна думка, 2010. – 192 с.

Пилипей, Л.П. Професійно-прикладна підготовка студентів: монографія / Л.П. Пилипей. — Суми: ДВНЗ «УАБС НБУ», 2009. — 312 с.

Плахтій П.Д. Основи фізичного виховання студентської молоді: Навчальний посібник / Плахтій П.Д., Коваль О.Г., Рябцев С.П., Марчук В.М.: — К.П., Кам›янець-Подільський, 2012. ТОВ «Друкарня «Рута». — 312 с.

Погасій Л. І. Методичні вказівки щодо організації та проведення занять з фізичної культури на тему : «Аеробіка як засіб підвищення працездатності студентів КНТЕУ» / Л. І. Погасій. — К., 2003. — 15 с.

Рябченко О.В. Використання засобів художньої гімнастики в процесі фізичного виховання старшокласниць / О.В. Рябченко, Т.М. Кравчук // Теорія та методика фізичного виховання. — 2011. — №7.

Бондаренко Т. В. Навчальний курс «спорт: художня гімнастика» / Т. В. Бондаренко // Теорія та методика фізичного виховання. — 2009. — № 11. — С. 3-8.

Published

2015-03-29

How to Cite

Кравчук, Т. М., Санжарова, Н. М., & Голенкова, Ю. В. (2015). Modeling Professionally Applied Physical Training of Female Students at the School of Pre-School Education through Rhythmic Gymnastics. Physical Education Theory and Methodology, (1), 44–48. https://doi.org/10.17309/tmfv.2015.1.1123

Issue

Section

Physical Education of Various Population Groups

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >>