Modeling Professionally Applied Physical Training of Female Students at the School of Pre-School Education through Rhythmic Gymnastics
DOI:
https://doi.org/10.17309/tmfv.2015.1.1123Keywords:
pre-school education, professionally applied training, female students, rhythmic gymnasticsAbstract
The paper offers a model of professionally applied physical training of female students of the
School of Pre-School Education through rhythmic gymnastics. The study proves that rhythmic gymnastics exercises have health-improving, developmental, educational and aesthetic potential, which makes them an effective means of professionally applied physical training of future teachers at pre-school institutions. The offers a set of rhythmic gymnastics exercises selected specifically for professionally applied physical training of female students at the School of Pre-School Education, and a model designed to implement such training during the period of studies at the higher educational institution.
Downloads
References
Виленский М.Л., Основы профессиональной направленности физического воспитания студентов педагогических институтов / М.Л. Виленский, Р.С. Сафин. — М., 1980. — 104 с.
Голубев И. П. ППФП студентов педагогических языковых вузов : учебн. пособие / И. П. Голубев — М., 1982. — 127 с.
Ильинич В.И. О некоторых проблемных вопросах профессионально-прикладной физической подготовки (вопросы теории) / В.И. Ильинич // Теория и практика физической культуры. – 1990. – № 3. – С. 13—25.
Лапшина Г. Г. Содержание и методика подготовки студентов к использованию средств физической культуры и спорта в своей будущей профессиональной деятельности (на примере редакторской специальности) : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 ; КГИФК. — К., 1992. — 25 с.
Лубышева Л. И. Теоретико-методологические и организационные основы формирования физической культуры студентов : автореф. дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04 ; ГЦОЛИФК. — М., 1992. — 58 с.
Мудрік, В. І. Організаційно-методичні основи фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів: монографія / Мудрік В. І., Леонов О. З., Мудрік І. В., Ільченко А. І., Козак Є. П. // За ред... В. І. Мудріка. – К.: Педагогічна думка, 2010. – 192 с.
Пилипей, Л.П. Професійно-прикладна підготовка студентів: монографія / Л.П. Пилипей. — Суми: ДВНЗ «УАБС НБУ», 2009. — 312 с.
Плахтій П.Д. Основи фізичного виховання студентської молоді: Навчальний посібник / Плахтій П.Д., Коваль О.Г., Рябцев С.П., Марчук В.М.: — К.П., Кам›янець-Подільський, 2012. ТОВ «Друкарня «Рута». — 312 с.
Погасій Л. І. Методичні вказівки щодо організації та проведення занять з фізичної культури на тему : «Аеробіка як засіб підвищення працездатності студентів КНТЕУ» / Л. І. Погасій. — К., 2003. — 15 с.
Рябченко О.В. Використання засобів художньої гімнастики в процесі фізичного виховання старшокласниць / О.В. Рябченко, Т.М. Кравчук // Теорія та методика фізичного виховання. — 2011. — №7.
Бондаренко Т. В. Навчальний курс «спорт: художня гімнастика» / Т. В. Бондаренко // Теорія та методика фізичного виховання. — 2009. — № 11. — С. 3-8.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).