Впровадження для спеціальності «Олімпійський та професійний спорт» спеціалізації «Тренер-селекціонер»
Keywords:
тренер-селекціонер, спеціалізація, спортивний відбірAbstract
У статті визначена доцільність впровадження спеціалізації «тренер-селекціонер» при підготовці спеціалістів з фізичного виховання і спорту. Розкрито зміст навчальної діяльності при підготовці тренера-селекціонера у вищих навчальних закладах
Downloads
References
Герцик М.С., Вацеба О.М. Вступ до спеціальностей галузі «фізичне виховання і спорт». — Харків: ОВС, 2005. — 240 с.
Дубровский В.И. Спортивная медицина. — М.: Гуманит. изд. Центр ВЛАДОС, 1998. — 480 с.
Ильин Е.П. Психомоторная организация человека. — СПб.: Питер, 2003. — 384 с.
М’ясоїд П.А. Загальна психологія. — К.: Вища школа, 2000. — 479 с.
Платонов В.Н. Система підготовки спортсменов в олимпийском спорте. Общая теория и ее практические приложения. — К.: Олимпийская литература, 2004. — 808 с.
Сергиенко Л.П. Основы спортивной генетики. — К.: Вища школа, 2004. — 631 с.
Фіцула М.М. Педагогіка. — К.: Академія, 2000. — 542 с.
Хуторской А.В. Современная дидактика. — СПб.: Питер, 2001. — 544 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).