Філософські й історичні аспекти щодо формування знань у школярів про ефективність впливу ігрової діяльності на розвиток рухових і пізнавальних процесів
Keywords:
філософські й історичні відомості, рухливо-пізнавальні ігри, розумові й фізичні здібностіAbstract
Визначається значення філософських й історичних відомостей для формування у школярів знань про благодійність впливу занять фізичними вправами на розвиток розумових і фізичних здібностей
Downloads
References
Григоренко В.Г. Психолого-педагогические и медико-биологические факторы оптимизации физического воспитания школьников и студентов: Учебное пособие. — Славянск: СДПИ, 2001. — 89 с.
Лесгафт П.Ф. Собрание педагогических сочинений. — М.-Л., 1969. — Т. 1. — С. 292—294.
Обисов А.С. Гимнастика помогает мышлению // Спортивная жизнь России, 1987. — № 3. — С. 25.
Філь С.М., Худолій О.М., Малка Г.В. Історія фізичної культури: Навчальний посібник. — Харків: «ОВС», 2004. — С. 13—15.
Шкребтій Ю.М. Спортивне законодавство зарубіжних країн і перспективи удосконалення системи фізичної культури і спорту в Україні // Теорія та методика фізичного виховання: Науково-методичний журнал Харківського національного педагогічного
університету ім. Г.С. Сковороди. — Харків: «ОВС»,
— № 1 (17). — С. 2—7.
Walker G. How to include as many people as possible? // Making sport attractive for all, proceedings book / XVI European Sports Conference. — Zagreb, 2003. — P. 21—25.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).