Evaluation of the level of physical preparation of pupils of Junior secondary school
Abstract
The article analyzes the problem of system management estimates the level of physical preparedness of children of primary school age. It is established that the correct assessment of the level of physical fitness is one of the important factors increasing the efficiency of management of process of physical training of students of secondary schools, starting from the first grade. Analysis of results of investigation shows, that systematic monitoring of motor preparedness of each individual student, allows the teacher of physical culture monitor the development of motor skills and skills of the pupils identify lagging, and based on a differentiated approach, with special educational impacts, to achieve a desired effect in solving the problems of physical education of children of younger school age.
The teacher of physical culture secondary school, in the course of his career, carrying out systematic pedagogical monitoring of the motor skills of pupils and conducting analysis of the control results, knowing dynamics of development of main motor skills, can efficiently manage the process of the physical training of students, starting from the first grade.
Downloads
References
Волков Л.В. Физические способности детей и подростков. — Киев: Здоров’я, 1981. — 76 с.
Гужаловский А.А. Развитие двигательных качеств у школьников. — Мн.: Нар. асвета, 1978. — 88 с.
Круцевич Т.Ю. Навчальна програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів. 1–4 класи [Електронний ресурс] / Т.Ю. Круцевич, Л.М. Кузьомко, С.Г. Приймак, П.Б. Кондратенко. — К., 2012. — Режим доступу: http://fizkulturamo.at.ua/load/programmy_po_fizkulture/mladshaja_shkola/1_4_klasi_zagalnoosvitnikh_navchalnikh_zakladiv/9-1-0-66
Кузнецова З.И. Как вести контроль за двигательной подготовленностью школьников // Физкультура в школе. — 2000. — № 1. — 72 с.
Кузьомко Л.М. Фізична підготовленість учнів загальноосвітніх шкіл [Електронний ресурс] / Л.М. Кузьомко, С.Г. Приймак, П.Б. Кондратенко. — Режим доступу: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/ppmb/texts/2007-08/07klmuos.pdf.
Леськів А.Д. Форми і засоби фізичного виховання молодших школярів: Методичний посібник / Леськів А.Д., Андрощук Н.В., Мехоношин С.О., Дзюбановський А.Б. — Тернопіль “Астон”, 1997. — 108 с.
Лях В.И. Тесты в физическом воспитании школьников: Пособие для учителя. — М., ООО «Фирма-издательство ACT», 1998. — 54 с.
Матвеев Л.П. Теория и методика физической культуры: Учебник для высших специальных физкультурных учебных заведений. − СПб.: Изд-во «Лань», М.: ООО Изд-во «Омега-Л», 2004 − 160 с.
Сухарев А.Г. Состояние здоровья школьников и факторы его формирования /А.Г. Сухарев // Гигиена и санитария. — 1982. — №5. — С.70-72.
Худолій О.М., Чинники, що впливають на ефективність навчання фізичним вправам хлопчиків молодших класів / Худолій О.М., Іващенко О.В., Черненко С.О. // Теорія та методика фізичного виховання. — 2013. — № 1. — С. 21-26. DOI: http://dx.doi.org/10.17309/tmfv.2013.1.1006
Худолій О. М. Технологія навчання гімнастичним вправам / О. М. Худолій // Теорія та методика фізичного виховання. — 2009. — № 9. — С. 19-34. — DOI:http://dx.doi.org/10.17309/tmfv.2009.9.562
Худолій О.М., Концептуальні підходи до моделювання процесу навчання і розвитку рухових здібностей у дітей і підлітків / Худолій О.М., Іващенко О.В. // Теорія та методика фізичного виховання. — 2013. — № 2. — С. 3-16. DOI: http://dx.doi.org/10.17309/tmfv.2013.2.1012
Худолій О.М. Моделювання процесу навчання та розвитку рухових здібностей у дітей і підлітків: Монографія / Худолій О.М., Іващенко О.В. — Харків: ОВС, 2014. — 320 c.
Цвек С.Ф. Фізичне виховання молодших школярів. — К: “Радянська школа”, 1986. — 123 с.
Шиян Б.М. Теорія і методика фізичного виховання школярів: підручник: в 2ч. / Б.М. Шиян.- Тернопіль: Навчальна книга-Богдан, 2002. — Ч.1. — 272 с.
Citations
Methodology of Conducting Physical Training Classes for Primary Schoolers with Impaired Posture
Спіцин В. В. (2016) Teorìâ ta Metodika Fìzičnogo Vihovannâ
Crossref

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).