Перспективи застосування інтерактивних методів у процесі підготовки майбутніх вчителів фізичної культури
Keywords:
вчителі фізичної культури, інтерактивні методи, підготовка спеціалістівAbstract
Розглянуто матеріали спеціальної науково-методичної літератури з метою виявлення перспектив використання інтерактивних методів у процесі професійної підготовки майбутніх вчителів фізичної культури. Виявлено понятійний апарат та практичну значущість вказаних методів у педагогічній діяльності спеціалістів з
фізичної культури.
Downloads
References
Букатов В.М. Педагогические таинства дидиктических игр. — 2-е изд., испр. и доп. — М, 2003. — 152 с.
Давыдов В. В. Теория развивающего обучения. — М.: ИНТОР, 1996. — 544 с.
Загвязинский В. И. Теория обучения: Современная интерпретация: Учебное пособие для вузов. 3-е изд., испр. — М.: Академия, 2006. — 192 с.
Краевский В. В., Хуторской А. В. Основы обучения: Дидактика и методика. Учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. — М.: Издательский центр «Академия», 2007. — 352 с.
Михайличенко О.В. Методика преподавания общественных дисциплин в высшей школе: учебное пособие. — Сумы: СумДПУ, 2009. — 122 с.
Чепель Т.Л., Яковенко Т.Д. Интерактивные методы в высшем педагогическом образовании как условие его интенсификации [Электронный ресурс] / Т.Л. Чепель, Т.Д. Яковенко. — Режим
доступа : http://www.concord.websib.ru/page.php?article=88&item=2.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).