Модельні характеристики розвитку психомоторних здібностей спортсменів високого класу
Keywords:
психомоторні здібності, модельні характеристики, спортсмени високого класуAbstract
У статті наведено експериментальний матеріал щодо вивчення розвитку психомоторних здібностей у спортсменів високого класу. Визначені модельні характеристики розвитку здібності до просторової орієнтації, до сприйняття і диференціації часу та швидкісних параметрів рухів, до сприйняття і диференціації силових параметрів рухів і сприйняття ритму у спортсменів
Downloads
References
Моделирование управления движениями человека / Под ред. М.П. Шестакова, А.Н. Аверкина. — М.: СпортАкадемПресс, 2003. — 360 с.
Озеров В.П. Психомоторные способности человека. — Дубна: Феникс+, 2002. — 320 с.
Платонов В.Н. Система подготовки спортсменов в олимпийском спорте. Общая теория и ее практические приложения. — К.: Олимпийская литература, 2004. — 808 с.
Практикум по спортивной психологии / Под ред. И.П. Волкова. — СПб.: Питер, 2002. — 288 с.
Сергієнко Л.П. Тестування рухових здібностей школярів. — К.: Олімпійська література, 2001. — 439 с.
Соколик И.Ю. Организационно-методические основы диагностики спортивной одаренности: Дис. ... д-ра пед. наук: 13.00.04. — М.: РгБ, 2003. — 346 с.
Староста В. Новый способ измерения и оценки двигательной координации // Теория и практика физ. культуры. — 1998. — № 6. — С. 8—12.
Тимошенко О.В. Основи моделювання у фізичному вихованні і спорті: Методичний посібник. — К., 2002. — 95 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).