Ways to optimize the process of physical education students in higher education
Keywords:
physical education, a theoretical component, health, motivation, optimization, case studyAbstract
The study analyzed the peculiarities of perception of young students, who is studying in different universities of the theoretical component of physical education. It is shown that most of the topics proposed by students for assessment, should be included in the theoretical component of physical education. Confirmed that the students are more interested in questions about the impact of exercise on mental performance (90.7%), the harmonious development of body (86%), the level of physical fitness (79.1%), health status (79, 1 %). It is proved that sports-oriented forms of organization of training on the subject of “physical education” even though much of interested students, but they are not a priority for them.
Downloads
References
Баламутова Н.М. Мониторинг состояния здоровья студентов Харьковских высших учебных заведений / Н.М.Баламутова, О.Э.Коломийцева // Слобожанський науково-спортивний вісник : наук. теор. журнал. Харків : ХДАФК, 2013. - № 1. — С. 56-59.
Власов Г.В. Формування здорового способу життя студентів вищих медичних навчальних закладів / Г.В.Власов /. — Донецьк, 2013. — 155 с.
Дзюба И.П. Содержание и структура учебно-тренировочного процесса студентов специализации футбол на основе соревновательной деятельности / И.П.Дзюба, В.Г. Шилько // Теория и практика физической культуры. 2013. - № 4. — С. 15-19.
Загревская А.И. Компетентность будущего специалиста как результат физкультурного образования студентов. / А.И. Загревская // Теория и практика физической культуры. 2012. — № 11. — С. 51-54.
Круцевич Т. Отношение юношей и девушек к занятиям по физическому воспитанию в вузе / Т.Круцевич, Е.Биличенко // Спортивний вісник Придніпровя. 2012. — № 1. — С. 114-119.
Мартынюк Н.С. Оздоровительный эффект закаливания / Н.С.Мартынюк, В.С.Мартынюк // Теория и практика физической культуры. 2012. — № 11. — С. 63-66.
Наказ Міністерства освіти і науки України від 14.11.2003 р. №57 „Про затвердження навчальних програм з фізичного виховання для вищих навчальних закладів освіти I—II та III—IV рівнів акредитації».
Наказ Міністерства освіти і науки України від 11.01.2006 р. № 4 „Про затвердження Положення про організацію фізичного виховання і масового спорту у вищих навчальних закладах».
Потовская Е.С. Воспитание силовых способностей и выносливости у студенток / Е.С. Потовская, В.Г. Шилько // Теория и практика физической культуры. 2013. — № 4. — С. 20-23.
Сутула В.О. Фактори, які визначають ставлення студентів до здорового способу життя / В.О. Сутула // Духовність особистості: методологія, теорія і практика: Збірник наукових праць / гол. редактор Г.П.Шевченко. — Вип. № 2 (43). — Луганськ: Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2011. — С. 166–171.)
Христовая Т.Е. Современное состояние здоровья студентов и пути его совершенствования / Т.Е. Христовая // Слобожанський науково-спортивний вісник : наук.теор. журнал. Харків : ХДАФК, 2013. — № 1. — С. 74-78.
Цись Д.І. Спортивна спрямованість занять з фізичного виховання — один із чинників підвищення фізичної підготовленості студентської молоді / Д.І.Цись // Слобожанський науково-спортивний вісник : наук.теор. журнал. Харків : ХДАФК, 2013. — № 1. — С. 5-7.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).