2024-03-29T09:22:13Z
https://tmfv.com.ua/journal/oai
oai:ojs.tmfv.com.ua:article/760
2014-11-27T14:41:08Z
journal:%D0%9C%D0%98%D0%A2%D0%A4%D0%9A
driver
v2
https://tmfv.com.ua/journal/article/view/760
2014-11-27T14:41:08Z
LLC "OVS"
No. 1 (2012): Теорія та методика фізичного виховання; 3-7
Соціально-педагогічні умови моделювання здоров’язбережувального освітнього середовища вищого навчального закладу
Пристинський, В. М.; Слов’янський державний педагогічний університет
Пристинська, Т. М.; Слов’янський державний педагогічний університет
Гончаренко, О. С.; Слов’янський державний педагогічний університет
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
url:https://tmfv.com.ua/journal/article/view/760
uk_UA
У статті наведене основні закономірності моделювання соціально-педагогічних умов формування здоров’язбережувального освітнього середовища вищого навчального закладу. Доведено, що проективна розробка повинна здійснюватись на основі гносеологічного підходу, що дозволяє їх структурувати і науковообґрунтувати як ідеальну прогностичну модель з власною структурою і функціями.
oai:ojs.tmfv.com.ua:article/761
2014-11-26T22:03:55Z
journal:%D0%9C%D0%98%D0%A2%D0%A4%D0%9A
driver
v2
https://tmfv.com.ua/journal/article/view/761
2014-11-26T22:03:55Z
LLC "OVS"
No. 1 (2012): Теорія та методика фізичного виховання; 8-11
Моделювання методичної системи навчання фізичної культури учнів загальноосвітніх навчальних закладів
Васьков, Ю. В.; Харківська державна академія фізичної культури
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
url:https://tmfv.com.ua/journal/article/view/761
uk_UA
Досліджується проблема створення методичної системи навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Розроблено модель методичної системи в якій визначено елементний склад починаючи з соціального замовлення загальноосвітній школі в справі формування практично здорового підростаючого покоління і до кінцевого результату вирішення цього замовлення. Наводиться структура і блоки методичної системи їх склад у функціональній єдності на рівні взаємодії, взаємозв’язку і взаємовідношення. Виділяється також комплексоб’єктивних та суб’єктивних факторів, що впливають на якість функціювання методичної системи.
oai:ojs.tmfv.com.ua:article/762
2014-11-26T22:03:55Z
journal:%D0%9C%D0%98%D0%A2%D0%A4%D0%9A
driver
v2
https://tmfv.com.ua/journal/article/view/762
2014-11-26T22:03:55Z
LLC "OVS"
No. 1 (2012): Теорія та методика фізичного виховання; 12-16
Перспективи застосування модельних характеристик фізичної підготовленості молодших школярів
Пелешенко, І. М.; Харківська гуманітарно-педагогічна академія
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
url:https://tmfv.com.ua/journal/article/view/762
uk_UA
Розглянуто сучасні підходи до використання методу моделювання у фізичному вихованні та визначення модельних характеристик фізичної підготовленості учнів молодших класів та їх роль в оцінюванні рівня здоров’я школярів.
oai:ojs.tmfv.com.ua:article/763
2014-11-27T11:17:51Z
journal:%D0%9C%D0%98%D0%A2%D0%A4%D0%9A
driver
v2
https://tmfv.com.ua/journal/article/view/763
2014-11-27T11:17:51Z
LLC "OVS"
No. 1 (2012): Теорія та методика фізичного виховання; 17-18, 36
Перспективи застосування інтерактивних методів у процесі підготовки майбутніх вчителів фізичної культури
Суровов, О. А.; Харківська гуманітарно-педагогічна академія
Бондар, Т. С.; Харківська гуманітарно-педагогічна академія
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
url:https://tmfv.com.ua/journal/article/view/763
uk_UA
Розглянуто матеріали спеціальної науково-методичної літератури з метою виявлення перспектив використання інтерактивних методів у процесі професійної підготовки майбутніх вчителів фізичної культури. Виявлено понятійний апарат та практичну значущість вказаних методів у педагогічній діяльності спеціалістів зфізичної культури.
oai:ojs.tmfv.com.ua:article/765
2014-11-27T14:13:49Z
journal:%D0%9C%D0%98%D0%A2%D0%A4%D0%9A
driver
v2
https://tmfv.com.ua/journal/article/view/765
2014-11-27T14:13:49Z
LLC "OVS"
No. 1 (2012): Теорія та методика фізичного виховання; 37-44
Обґрунтування психо-фізіологічних механізмів застосування методичних прийомів вдосконалення рухових навичок стрільців
Калиніченко, О. М.; Національний університет «Львівська політехніка»
Лопатьєв, А. О.; Центр математичного моделювання Інституту прикладних проблем механіки і математики імені Я. С. Підстригача НАН України
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
url:https://tmfv.com.ua/journal/article/view/765
uk_UA
У статті зроблено аналіз застосування педагогічних прийомів, що сприяють формуванню оптимальних рухових навичок спортсменів стрілецьких видів спорту. Автори висувають гіпотезу про те, що оптимальні рухові навички стрільців можуть з’явитися лише за умови застосування певних оптимальних механізмів керування фінальними діями.